RAYUAN GERAN KHAS PRIHATIN? Permohonan rayuan untuk Geran KhasPrihatin 2.0 bakal dibuka pada 07 Disember 2020 sehingga 21 Disember 2020. Kepada mereka yang gagal GKP 2.0, anda boleh mula membuat permohonan rayuan mengikut tarikh yang telah ditetapkan.
Kerajaan Malaysia telah membuat semakan dengan data agensi yang telah ditetapkan oleh kerajaan sehingga 31 Ogos 2020 iaitu termasuk SSM,PBT dan LHDN.
Bantuan GKP ini adalah bantuan secara one off yang diberikan kepada usahawan yang terjejas semasa pandemic. GKP 2.0 adalah untuk usahawan yang belum pernah menerima GKP 1.0 sebelum ini.
PERMOHONAN RAYUAN GERAN KHAS PRIHATIN 2.0 KINI DIBUKA
Antara syarat lain permohonan GKP 2.0 adalah :
-Pemohon mestilah warganegara Malaysia
-Perniagaan masih aktif
-Jumlah perolehan tahunan kurang daripada RM300,000
-Jumlah pekerja sepenuh masa tidak lebih dari 4 orang, tidak termasuk pemilik
-Pemohon juga wajib berdaftar dengan agensi berikut :
a)LHDN sebelum atau pada 31 Ogos 2020
b)PBT atau SSM sebelum atau pada 31 Ogos 2020
MAKLUMAT LANJUT & PERTAYAAN
Sekiranya terdapat pertanyaan lain tentang GKP 2.0, anda boleh menghubungi Hasil Care Line di talian 03-8911 1000 atau 603-8911 1100 (luar negara), HASiL Live Chat, borang maklum balas di portal rasmi dan media sosial LHDNM.